sobota, 30 grudnia 2017

Podsumowanie roku na blogu

Blog o sprzedaży www.sprzedajebolubie.pl - najlepszy blog o sprzedaży

     Za mną pierwszy rok prowadzenia bloga. To był rok pełen wyzwań, ale przede wszystkim nauki i pokory. Poniżej krótkie podsumowanie najpopularniejszych postów, a także informacji, skąd najskuteczniej pozyskiwałem czytelników.


    Na początek garść statystyk. W ciągu tego roku bloga zanotował ponad 13 tysięcy odwiedzin, co daje ponad tysiąc wyświetleń na miesiąc. Jak na pierwszy rok bloga to całkiem przyzwoity wynik, chociaż od nowego roku oczekuję sporo więcej. Faktem jest jednak, że przez większą część roku niemal nie notowałem regularnych wejść, wyglądało to tak, że publikowałem post i wrzucałem link do niego w grupach blogerskich. Na początku pisałem tylko o sprzedaży, z czasem zauważyłem, że tematy szeroko pojętego zarządzania budzą największe zainteresowanie.
Najpopularniejsze  posty w tym roku to:

1. Jak zmotywować zespół
2. Dlaczego Twoi ludzie nie pracują tak wydajnie jak Ty
3. Finalizacja Sprzedaży - Technika Na Szczeniaka

    Co do sposobów dotarcia do czytelników najbardziej skutecznym okazał się Facebook. Ponad 80% ruchu w ostatnim roku pochodził właśnie z tego portalu. Do końca września to właśnie wokół FB budowałem wszystkie aktywności. Ostatni znaczący spadek zasięgów sprawił, że w nowym roku skupię się na innych kanałach. Na samym FB najskuteczniejsze okazało się pisanie na grupach dedykowanych tematyce sprzedaży, rozwoju osobistego i zarządzania. Pisanie na grupach ogólno-blogerskich nie przynosiło większych aktywności.

   Kolejnym skutecznym źródłem okazał się być portal Linkedin. Na tym portalu mam swój profil:
https://www.linkedin.com/in/slobodziankarol/ , który na ten moment ma ponad 12 tysięcy obserwujących, co przekłada się na sporą konwersję.

   Przez cały rok bezpośrednio z google.pl blog zanotował 61 odwiedzin. Na pewno w nadchodzącym roku będę chciał popracować również nad tym kanałem dotarcia do czytelników.

   Najbardziej popularne wśród blogerów obserwacja za obserwacje w moim przypadku okazały się niewypałem. Jest to w większości pusta liczba, za którą nie stoi żadna aktywność. Może przy większej skali odnosi to większy sukces, ale u mnie nie wpłynęło to w żaden sposób na popularność bloga. Wymiana komentarzy to także w większości przypadków wymiana pustych komentarzy, gdzie większość autorów nie przeczytała komentowanego postu nawet pobieżnie.

    Wszystkie te drogi opisuję z perspektywy współpracy z blogerami poznanymi na grupach dotyczących współpracy blogerów. W przyszłym roku będę chciał spróbować współpracy z blogerami poznanymi na żywo, na różnego rodzaju eventach dla blogerów. Tu zapewne współpraca będzie bardziej owocna.

   Największe wyzwania dla mnie z perspektywy tego roku to przede wszystkim sprawy techniczne. Założenie bloga, skonfigurowanie gotowego szablonu pod swoje potrzeby, to były moje zdecydowanie największe wyzwania. Oglądając filmiki na Youtube, w którym nastolatkowie tłumaczą, jak banalne jest postawienie bloga, dotarło do mnie, że wiek 30+ to już taki trochę dinozaur technologiczny, bo to wszystkie niby banalne rzeczy sprawiały mi sporo problemów. Przez ten rok zdobyłem spore doświadczenie także i tu, więc czas na kolejne wyzwania. Przede wszystkim zachęcam Cię to zapisania się do newslettera. Zdecydowanie na ten kanał komunikacji postawię w 2018 roku. Dlaczego warto zapisać się do newslettera? Dlatego, że w nowym roku wystartuję z nowymi kanałami, takimi jak szkolenia na Youtube, Szkolenia Video na FB, a także nowe darmowe kursy sprzedaży, zarządzania i NLP, które dostępne będą tylko dla czytelników newslettera. Zapisać do newslettera możesz zapisać się tu:


Email
Imię
Nazwisko
Zgadzam się z polityką prywatności



    Korzystając z okazji, że to taki wpis podsumowujący rok, życzę Ci wszystkiego dobrego na nadchodzący rok i dziękuję za wszystkie odwiedziny i komentarze w tym roku.