środa, 21 lutego 2018

Sprzedaż przez social media. Sprawdź, jak pozyskać klienta w mediach społecznościowych

Sprzedaję Bo Lubię - blog o sprzedaży, zarządzaniu, rozwoju osobistym, relacjach i karierze


Sprzedaż przez social media. Sprawdź, jak pozyskać klienta w mediach społecznościowych

   Ilu sprzedawców, tyle sposobów pozyskania klientów, zwłaszcza w dobie digitalu. Nowoczesne media otwierają handlowcom nowe możliwości na skuteczniejszą sprzedaż. Jak się okazuje, sprzedawać mogą pomóc także media społecznościowe – dziś pokażę kilka sposobów na sprzedaż przez social media.



Media społecznościowe są dostępne dla wszystkich – pytanie, jak je wykorzystać, by zwiększyć swoją sprzedaż. Przy regularnej i profesjonalnej komunikacji z czasem można zgromadzić wokół siebie społeczność, a z niej wyłonią się klienci. To wymagające zadanie i najlepiej sprawdzi się w przypadku sprzedawców w wąskich branżach – takich, gdzie sprzedaje się wiedzą i profesjonalizmem.

Jak pozyskać klienta w mediach społecznościowych? Poznaj 5 sposobów:

1. Bądź ekspertem – pochwal się swoją wiedzą, udowodnij, że w danej dziedzinie jesteś najlepszy i klienci mogą Ci zaufać. Jak to zrobić? Nie trzeba od razu zakładać bloga, ale wśród swojej społeczności możesz udostępnić link do ciekawego i wartościowego artykułu czy infografiki. Udostępniaj takie materiały, które zainteresują Twoich odbiorców i będą dla nich cenne merytorycznie.

2. Komunikuj się jasno – wybieraj materiały, które sam znasz, potrafisz coś w danym temacie powiedzieć i zgadzasz się z przedstawionymi wnioskami. Jeśli masz inne zdanie – skomentuj odpowiednio to, co udostępniasz. Komunikacja w mediach społecznościowych jest powiązana z osobą, dlatego musi być jasna, przejrzysta i przemyślana.

3. Publikuj regularnie – stałe publikowanie czy udostępnianie, w regularnych odstępach czasu może przynieść efekty. Jednym linkiem nie przyciągniemy do siebie ludzi z danej dziedziny, żądnych wiedzy i szukających profesjonalnego doradcy.

4. Prowokuj dyskusję – jak tylko uda Ci się zgromadzić stałe grono odbiorców, zachęć ich do dyskusji. Pochwal się, co myślisz na dany temat i zachęć do rozmowy potencjalnych klientów czy współpracowników.

5. Buduj relacje społecznościowe – odpowiadaj na komentarze i wiadomości na Twoich biznesowych profilach, jednocześnie potwierdzając swoją wiedzę i profesjonalizm. Budowanie relacji społecznościowych może poskutkować polecaniem Ciebie, jeśli ktoś będzie potrzebować usług czy produktów, które sprzedajesz.

Jakie kanały społecznościowe wybrać?

Właściwie każdy sprzedawca może znaleźć coś dla siebie – publikować treści w kanałach, gdzie znajdą się jego klienci. Wszystko zależy od tego, jaką strategię obierzesz. Gdzie możesz budować swój wizerunek eksperta-sprzedawcy:

LinkedIN – to kanał, w którym najprościej zaistnieć publikując linki i ciekawe materiały. To miejsce w sieci, gdzie zawsze znajdzie się grono specjalistów i osób, które czegoś poszukują. Użytkownicy chętnie pytają o profesjonalne produkty i usługi, a także wymieniają się opiniami ze świata biznesu. To serwis, który umożliwia też pisanie własnych artykułów, bez konieczności posiadania bloga.

Facebook – tak naprawdę można z niego skorzystać podobnie jak z LinkedINa, jednak grono odbiorców jest całkiem inne, warto więc zastanowić się do kogo kierujemy treści i jakie efekty chcemy osiągnąć. Można też pomyśleć o założeniu własnego fan page’a i tworzeniu własnej społeczności od podstaw.

Twitter – w niektórych branżach niezastąpiony, a w Polsce wciąż niedoceniony serwis. Jednak krótkie tweety mogą przynieść Ci sporą popularność w takich dziedzinach jak finanse, polityka czy administracja publiczna. Swój profil można bardzo ekspercko poprowadzić i umożliwić potencjalnym klientom dotarcie.

YouTube – jeśli świetnie się czujesz przed kamerą to może warto rozwinąć własny kanał na YouTube, zwłaszcza jeśli możesz zademonstrować produkt, który sprzedajesz, stworzyć filmiki instruktażowe, porównania czy recenzje. To bardzo chwytliwe tematy, a ciekawa forma video pozwoli Ci na zdobycie popularności.

Sprzedaż przez social media nie odbywa się tu i teraz – dziś coś napiszesz, a jutro słupki sprzedażowe nie poszybują w górę. To długofalowe i wymagające działanie, które może przynieść oczekiwane efekty dopiero po pewnym czasie.
Macie już jakieś doświadczenia w sprzedaży przez social media? Pochwalcie się Waszymi osiągnięciami!

Wpis gościnny autorki bloga PaniKierowniczka.pl – zapraszam czytelników na specjalny cykl na blogu poświęcony profesjonalnej sprzedaży B2B - http://www.panikierowniczka.pl/category/profesjonalna-sprzedaz/

Przeczytaj także: