„Jadę
dopiąć deal – życz mi powodzenia” – usłyszałem od handlowca z zaprzyjaźnionego
zespołu.
„Jesteś przygotowany?” – zapytałem.
„Tak, mam wszystkie dokumenty, broszury, ulotki, nie spóźnię
się, będzie dobrze” – usłyszałem i zadałem kluczowe pytanie, które według mnie
powinien zadać sobie każdy, kto jedzie z myślą, by podpisać umowę:
„Jakie są 3 powody, dla których ta transakcja może nie dojść
do skutku?”
-Nie no Karol, nie myślałem o tym, raczej mam nadzieję, że
się uda. Trzymaj kciuki!
W tym
przypadku nadzieja nie wystarczyła, deal nie został dopięty. Pamiętam dzień, w
którym ja sam jechałem na swoje pierwsze spotkanie, na którym w grę wchodziło już
podpisanie umowy. Na pierwszym spotkaniu byłem sam, ale już na finalizację jechałem
z przełożonym. Nie było czasu na omówienie dokładnie całego spotkania, na kilka
minut przed wejściem do klienta mój przełożony zadał mi właśnie to pytanie: „Karol,
3 powody, dla których to może nie wejść?”.
Szczera
odpowiedź na to pytanie wymagała ode mnie zebrania idealnego podsumowania tego,
co wydarzyło się podczas poprzedniej wizyty u klienta. Dzięki temu mój przełożony
wiedział wszystko dokładnie tak, jakby brał udział w poprzednim spotkaniu i
doprowadził do podpisania umowy. Od
tamtego wydarzenia minęło już ponad 10 lat, a ja do dziś doceniam moc tego pytania.
Wiedząc, co może pójść nie tak, możemy się zawczasu przygotować do tego i
przepracować z klientem te obiekcje, których nie przepracowaliśmy wcześniej.
Powodzenia podczas zamykania transakcji!
Szkolenie Skuteczne
Techniki Sprzedaży 01.10.2017 Warszawa
Szkolenie Menedżer
Sprzedaży, 21.10.2017, Warszawa