Pięć skutecznych kroków do rozwoju zawodowego. Zastosuj poniższe rady i włącz TURBO do swojej kariery:
1. 1. Zapisuj każdą czynność wykonywaną w ciągu dnia – wiele dzieje się w ciągu dnia
pracy. Często tak wiele, że nawet nie mamy czasu zastanowić się, czy czas
spędzony w pracy wykorzystujemy efektywnie. To co proponuję, to zapisywanie
każdej nawet najmniejszej czynności, jaką wykonujesz w pracy przez co najmniej
tydzień. Każdą rozmowę, każde oderwanie się od pracy, dosłownie wszystko co
robisz w pracy powinno zostać zapisane.
2. 2. Po tygodniu masz już dokładną rozpiskę jak
wygląda Twój dzień pracy. Teraz przejrzyj dokładnie wszystkie czynności i
zastanów się dokładnie nad każdą z czynności. Co robisz, a czego nie powinieneś robić. Co zabiera Ci czas, a w
żaden sposób nie przybliża Cię do realizacji swoich planów, rozwoju kariery lub
biznesu.
3. 3. Następnie zastanów się, czego nie robisz, a co
powinieneś robić, żeby rozwinąć swoją karierę lub biznes. Jakie czynności
przybliżyłyby Cię do realizacji swoich celów, a teraz ich nie robisz. Zaplanuj
dodanie i wdrożenie ich do swoich codziennych czynności.
4. 4. Zostały jeszcze czynności, które wykonujesz
teraz i powinieneś je nadal wykonywać. Zastanów się, w jaki sposób możesz
wykonywać je bardziej skutecznie, w jaki sposób przyspieszyć wykonywanie tych
czynności. W jaki sposób możesz wykonywać lepiej to, co przybliża Cię do
osiągnięcia tego, co planujesz.
5. 5. Planuj swój dzień pracy. Wiesz już, jakie
czynności musisz wykonywać, jakich unikać, teraz czas na to, żeby planować swój
dzień pracy. Zanim przystąpisz do pracy – zaplanuj ją.
Bez względu na
branżę i zawód, stosując te 5 kroków szybko zobaczysz pozytywne efekty w swojej
codziennej pracy. Powodzenia!
Jeśli uważasz
te rady za przydatne podziel się nimi ze znajomymi zostawiając udostępniając
post. Polub nas na https://www.facebook.com/SprzedajeBoLubie/
Mądrze napisane, ja jeszcze na umowę jako tako nie pracuje ale jak znajdę prace porządną to chętnie skorzystam z tych porad. Świetny pomysł na post.
OdpowiedzUsuńDobre ! nigdy bym nie wpadła na to, żeby spisywać to, co robie i potem się temu przyjrzeć. obawiam się, że po zrobieniu takiej tygodniówki, to bym w końcu zobaczyła jak wiele czasu marnuje na niepotrzebne rzeczy :(
OdpowiedzUsuńNa chwilę obecną bałabym się spisać swoje aktywności... obawiam się, że przewagę miały by tzw. pierdoły :(
OdpowiedzUsuńJednakże tekst świetny, popracuję nad sobą i na pewno zastosuję tą metodę!
Od pewnego czasu zaczęłam sobie wszystko planować, a potem się z tego rozliczać i naprawdę odczuwam satysfakcję, kiedy odhaczam kolejne rzeczy z listy :D Mimo tego nadal poświęcam czas na niepotrzebne aktywności i nie wykorzystuję go do maksimum. Nie wiem, czy kiedyś się tego jeszcze nauczę :/
OdpowiedzUsuńCiekawe porady... chyba niekoniecznie dla mnie ale wiem, że u wielu osób mogą się sprawdzić ;)
OdpowiedzUsuńhttps://dziennikarskiwarsztat.blogspot.com/
Ciekawe, interesujące zestawienie. 5 kroków to niewiele, a ile można uzyskać efektywności :) Super.
OdpowiedzUsuń